PlanPro

Vállalkozás alapítása

A legtöbb cégalapítóra igaz, hogy azért építenek céget, hogy hosszú távon privát életük, az egzisztenciájuk magasabb szintre kerülhessen. Fontos, hogy már a vállalkozás beindításakor minden vállalkozó tudatában legyen annak, hogy a cég van értem és nem én vagyok a cégért. Sokan érzik magukat „mókuskerékben” és azt veszik észre, hogy nem egy üzletet építenek, hanem csak egy munkahelyet teremtettek saját maguknak… A következőkben sorra vesszük, mik egy vállalkozás alapításának lépései.

1. lépés - Kiindulási pont

Egy vállalkozás beindításánál tudatosítanunk kell magunkban, noha nincs főnökünk, mégis keményebben, nagyobb erőbedobással kell dolgoznunk, mint alkalmazottként, mert a vásárlók és ügyfelek elvárásainak csak így tudunk megfelelni. Biztosnak kell lennünk abban, hogy valóban felkészültünk egy vállalkozás felépítésére, mind munkabírás, mind finanszírozás terén. Ha elég eltökéltek vagyunk és meghoztuk a döntést, hogy belevágunk, négy választási lehetőség áll előttünk:

  • saját vállalkozást alapítunk,
  • megvásárolunk egy már létező vállalkozást,
  • szabadúszók leszünk,
  • franchise-t vásárolunk.

2. lépés – Üzleti terv készítése

Egy jó üzleti terv minimum egy évet részletesen elemez, és további 2-4 évet előrevetít! Az üzleti terv a következőből áll:

  • vallalkozas alapitasaa vállalkozás és környezetének bemutatása,
  • termékek és szolgáltatások bemutatása,
  • marketing és értékesítési terv kidolgozása,
  • működési terv ,
  • szervezeti felépítés,
  • pénzügyi terv elkészítése:
  • bevételi oldal,
  • kiadási oldal,
  • finanszírozás.

3. lépés – A megfelelő vállalkozási forma megtalálása

Egy vállalkozás elindításánál elengedhetetlen, hogy tisztában legyünk a vállalkozási formák előnyeivel és hátrányaival, valamint azzal, hogy melyik vállalkozási forma felel meg leginkább elképzeléseinknek.

A következő főbb formákból választhatunk:

  • Egyéni vállalkozás,
  • Betéti társaság,
  • Közkereseti társaság,
  • Korlátolt felelősségű társaság,
  • Egyesülés,
  • Részvénytársaság.

4. lépés – Pénzügyi tervező szakemberek

Sokan csak késve fordulnak tervező szakemberhez, akkor, ha már bajban van a vállalkozásuk, eredményeik elkeserítőek, kilátásaik rosszak, jövőjük bizonytalan. Vannak, akik meg akarják spórolni a jó szakember árát. Ez a gondolat az első rossz befektetésig, drága hitelig, elmaradt kártérítésig tűnik jó ötletnek és sokszor évek múltán derül fény az elmulasztott pénzügyi lehetőségekre vagy lépésekre.

Ha független pénzügyi szakértőinket felkeresi, akkor nyugodt lehet abban, hogy az Önt segítő pénzügyi szakember nem valami jött-ment ügynök, kókler vagy más hozzá nem értő személy, hanem egy magasan képzett, s az Ön érdekeit szem előtt tartva működő pénzügyi tervező. Az együttműködés feltételei világosak. Az ügyfél egy előre kiszámítható és átlátható folyamatban vesz részt. A tervezőjétől nem terméket, hanem pénzügyi koncepciót kap.

A pénzügyi működés főbb területei: bankszámlák, tartalékképzés, biztosítások, finanszírozás, cafeteria, adóoptimalizálás.

5. lépés – Finanszírozás

Alapvetően két finanszírozási formáról beszélünk:

  1. Hitel
  2. Tulajdon/részesedés

Vállalati hitelkonstrukció segítségével csökkentheti likviditási nehézségeit, kezelheti az előre nem látható eseti kiadásait vagy bővítheti piacát, megvalósíthatja beruházási terveit. A vállalati hitel fajtái a következők: beruházási hitel, folyószámlahitel, forgóeszköz hitel, faktoring, lízing. Forrásai bővítéséhez befektetőket is bevonhat, számukra leginkább a magas hozam, a kockázatcsökkentés, esetleg a kedvező kiszállási opciók jelenthetnek ösztönzést.

A jelen gazdasági helyzetre jellemző, hogy egyre kevesebben jutnak hitelhez, az ő üzleti terveikben egyre hangsúlyosabb szerepet kapnak az elérhető pályázati pénzek. A pályázat célja a mikro, kis- és középvállalkozások működési helyszínéül szolgáló infrastruktúra fejlesztése, illetve a működési feltételeik kedvezőbbé tétele és közvetett módon a tőkeellátottság növelése.

6. lépés – Telephely kiválasztása

Gondolkodhatunk home office kiépítésében, azaz otthonunkban is kialakíthatjuk irodánkat. Ha a család mindennapjait nem zavarja, akkor ezzel a lépéssel jelentős költségeket takaríthatunk meg.

7. lépés – Alkalmazottak

A vállalkozásépítés kezdeti szakaszában gyakori, hogy a tulajdonos maga végzi a munkát. A vállalkozás növekedésével eljön az idő, mikor új alkalmazottak felvétele elkerülhetetlen. Pontos tervezést igényel, hogy kiszámoljuk hány alkalmazottat bír el költségvetésünk. A hatékony javadalmazásnak ma már elkerülhetetlen részét kell hogy képezzék a béren kívüli juttatási elemek, melyek révén sok pénzt takaríthat meg cége! Külön ügyeljen az idő közben kinevelt kulcsembereire is! Nem szabad megfeledkeznünk arról, hogy nem az a cél, hogy saját magunknak teremtsünk munkahelyet, hanem hogy életszínvonalunkat magasabbra emeljük, éppen ezért azt is tervezni kell, hogy miként veszünk ki pénzt a cégből a privát szférába!

A felépített vállalkozás működését célszerű folyamatosan nyomonkövetni, s bizonyos időszakonként szakemberekkel átvilágíttatni a céget, hogy kiderüljön, hogy milyen folyamatokban és/vagy költségekben lehet racionalizálni.

Ha ez a kérdés egy picit is elgondolkodtatta, vegye fel a kapcsolatot velünk,
kérjen egy objektív, független szakvéleményt és egy díjmentes konzultációt!

Jelentkezzen itt!

Válás

A statisztikák szerint Magyarországon több mint fele annyi válás történik évente, mint házasságkötés. A válások növekvő száma és annak anyagi vonzatai miatt fontossá vált, hogy pénzügyi szempontok alapján is körbejárjuk a témát. Egy bontóper nemcsak jogilag bonyolult és összetett, hanem pénzügyi szempontból is.

Pénzügyi tervezési oldalról a következők feladatokat kell elvégezni:valas

  • új vagyonmérleg
  • új költségvetések
  • új cash flow-k
  • új megtakarítási terv
  • nyugdíjtervezés újragondolása
  • biztosítási és hagyatéki hatások vizsgálata

A javak elosztásánál első lépésként fel kell mérni, mekkora vagyonnal rendelkezik a család. A vagyonmérleg után következhet a közös javak elosztása, mely történhet jogi úton vagy a felek megegyezésével, amelyben sokat segíthet egy korábban kötött házassági szerződés. A közös javakhoz nem tartoznak a házasság előtt szerzett javak, az ajándékok és örökségek. Az ingatlan értékesítésénél külön hangsúlyt kap az időzítés, elkerülendő egy elsietett, nyomott áron történő eladásnál keletkező veszteséget. Mindkét félnek ajánlott egy új háztartási költségvetés készítése, melynek segítségével összevethetik bevételeiket és kiadásaikat. (Ehhez szükséges kalkulátor elérhető itt.) Közös gyermek esetén amúgy is elkerülhetetlen egy cash flow kimutatás készítése, melynek segítségével meghatározzák a fizetendő tartásdíj nagyságát. Mindezekhez feltétlenül szükséges egy pénzügyi tervező szakember segítsége!

Ha ez a kérdés egy picit is elgondolkodtatta, vegye fel a kapcsolatot velünk,
kérjen egy objektív, független szakvéleményt és egy díjmentes konzultációt!

Jelentkezzen itt!

Családalapítás

A legtöbb szülő élete legfontosabb „projektjeként” tekint gyermekére, hiszen felelősségteljes szülőként a mi felelősségünk felkészülni – anyagilag is – a „nagybetűs” életben való elindításukra! A legtöbb gyermeket vállaló párban közös, hogy szeretné a lehető legtöbbet megadni gyermekének. A családalapításnál ezért rengeteg tényezőt kell figyelembe vennünk, melyek alapvetően változtatják meg eddigi életünket. Most sorra vesszük, mik a legfontosabb kérdések, melyekre feltétlenül választ kell találnunk családalapításkor.

A szülő feladata a biztonság, egyben az anyagi biztonság megteremtése. Ez nem könnyű feladat, nem is megy egyik pillanatról a másikra. A családalapítás, gyermeknevelés költségei még az inflációnál is nagyobb mértékben nőnek. Érdemes jó előre gondoskodni az iskoláztatás, egészségügyi költségek fedezetéről, a megfelelő pénzügyi háttér megteremtéséről.

csaladalapitasA gyermek növekedésével újabb és újabb költségek merülnek fel:

  • nagyobb lakás vásárlása
  • lakásbővítés, - felújítás
  • iskoláztatás
  • egészségügyi ellátás
  • hobbik, növekvő üdülési költségek
  • tandíj
  • biztosítások felülvizsgálata stb…

Pénzügyi szempontból a legkörültekintőbb tervezést igénylő feladat egy oktatási alap, illetve egy életkezdési alap felépítése. Előbbi a tanulmányokat, míg utóbbi az életkezdést, azaz például egy első generációs lakást vagy az első vállalkozás beindítását hivatott megalapozni. Gondoljon bele, mekkora előnnyel tud indulni gyermeke az életben! Óriási a különbség, ha felépült az önerő, s a saját lakására fizeti a törlesztőrészleteket, mintha albérletre „dobná ki”... S mindezt felépítheti egy kis öngondoskodással.

„Minden felelősen gondolkodó embernek szüksége van megfelelő védelemre” – ez a mondás hatványozottan igaz a szülők esetében. A valódi biztonság megteremtésének része a kockázatok csökkentése és a váratlanra való felkészülés. A gyermek biztonságát a szülő jelenti, ezért elengedhetetlen, hogy felelősségteljesen gondolkodó szülőként rendelkezzünk megfelelő életbiztosítással! A családalapítás során senki sem feledkezhet meg erről, hiszen tudjuk, hogy bárkivel, bármikor, bármi történhet és egy haláleset bekövetkeztekor is el kell tartani gyermekeinket. Ön felelősségteljes szülőként rendelkezik a megfelelő életbiztosítással? Érdemes előre gondolkodni és erre a váratlan eshetőségre egy védelmet felépíteni.

A főbb pénzügyi tervezési feladatok a következők:

Ha ez a kérdés egy picit is elgondolkodtatta, vegye fel a kapcsolatot velünk,
kérjen egy objektív, független szakvéleményt és egy díjmentes konzultációt!

Jelentkezzen itt!

Házasság

A házasságkötés után megváltoznak az emberek életkörülményei, új életszakaszba lépnek, a házastársak együtt beszélik meg vágyaikat, álmaikat, határozzák meg életcéljaikat és tervezik a közös jövőt. Mindezen célok eléréséhez szükségünk van egy egészséges pénzügyi alapra, melynek felépítése könnyen nehézségekbe ütközhet. A felek jövedelme gyakran különböző, melyet máshogy szeretnének elkölteni. Különböző kockázatvállalási hajlandósággal rendelkeznek, másképp gondolkodnak a megtakarítások kérdéséről, más életszínvonalat szoktak meg vagy szeretnének fenntartani és még sorolhatnánk. Javasolt tehát leülni és közösen – akár egy pénzügyi tervező szakemberrel - átbeszélni a következő kérdéseket:hazassag

  • Mik a közös céljaik?
  • Miben különböznek egymástól?
  • Miben tudnak megegyezni az eltéréseket illetően?
  • Együtt kezelik-e pénzüket, vagy külön – külön?
  • Milyen egyéni célokról tudnak lemondani a közös célok érdekében?
  • Mely célok elérésére fektetik a legnagyobb hangsúlyt?

Egy közös pénzügyi terv kialakítása elkerülhetetlen, hiszen az anyagi szempontok már rövidtávon nagy szerephez jutnak. Tudatos tervezéssel akár több tízezer forintot spórolhatunk, vagy ennek hiányában ugyanennyi pénzt „dobhatunk ki az ablakon” feleslegesen. Vegyünk egy egyszerű példát röviden, a biztosítások kérdéskörét. A házassággal megváltoznak a biztosítási feltételek, a biztosítások átcsoportosíthatók, esetleg csökkenthetők, a felszabaduló jövedelem pedig a közös tervekre költhető.

A mindennapok pénzügyei

Az együttélés során már az elején érdemes tisztázni a közös számlák, rezsi fizetésének menetét. Fontos megállapodni, ki, mennyit fizet, használnak-e közös bankszámlát, esetleg több bankszámlát nyitnak a házastársak kiadásaik rendezéséhez. Az együttélést nagymértékben segíti egy háztartási költségvetés elkészítése. Készítettünk e célra egy kalkulátort, mely elérhető itt. Lényege, hogy össze tudja vetni háztartása bevételi és kiadási oldalát, tételesen kimutatva költségeit, rávilágítva a takarékoskodási lehetőségekre. A háztartási költségvetés készítése egyszerű és hatékony módja annak, hogy elkerüljük a túlköltekezést, átlássuk a pénzmozgásokat, megkönnyítve ezzel a már megfogalmazott közös célok elérését. Ezzel elérkeztünk a közös pénzügyi tervezés egyik alapkövéhez, a megtakarításokhoz…

Megtakarítási terv

  • A házaspárok megállapodnak a megtakarítási formában, amelybe havi szinten egy meghatározott összeget fektetnek. Szerencsés esetben ez az összeg személyenként megegyezik.
  • A havi szintű megtakarítás lényege, hogy maximum a havonta félretehető keresetet veszi alapul.
  • Hosszú távon érdemes gondolkodni!
  • Általában fontos cél a közös “családi fészek” megteremtése és az általános tartalékképzés.
  • A hosszú távú megtakarítást éves szinten kell megtervezni, melyhez célszerű egy pénzügyi tervező szakember bevonása.

Házassági szerződés

Napjainkban egyre többen gondolkodnak el házassági szerződés kötésén, melyben megállapodnak a költségek elosztásában és válás esetén a javak szétosztásában. A házassági szerződés jelentőségét növeli, ha egyik vagy mindkét fél nagy értékű ingóságot, ingatlant, megtakarítást vitt be a házasságba. Lehetőség van arra is, hogy a házasságkötés után megszerzett közös javak sorsáról is döntsenek. A közös javakhoz nem tartoznak a házasság előtt szerzett javak, az ajándékok és örökségek.

Ha ez a kérdés egy picit is elgondolkodtatta, vegye fel a kapcsolatot velünk,
kérjen egy objektív, független szakvéleményt és egy díjmentes konzultációt!

Jelentkezzen itt!

Autóvásárlás

autovasarlasA gépjárművásárlás procedúrája bár közismert, mégis rengeteg buktatót rejt magában. Az autóvásárlásnál egyszerre kell presztízs és praktikus szempontokat figyelembe venni. Ha nem vagyunk kellően körültekintőek, könnyen túlvállalhatjuk magunkat. Miután eldöntöttük, hogy új vagy használt autót veszünk, valamint kiválasztottuk a márkát és a típust és szembesültünk az autó árával, gyakran van szükségünk külső forrás bevonására. A fő kérdés: hitel vagy lízing?

Hitel:
Az autóhitel új és használt autó vásárlására egyaránt felvehető. Magánszemélyek, egyéni és társas vállalkozások is igénybe vehetik, amelyben az ügyfél gépkocsija szolgál fedezetül. Az autóvásárlási hitel futamideje 12 éves vagy annál fiatalabb autók, valamint új autók esetén maximum 8 év. Magánszemélyek esetében 7 év, vállalati ügyfelek esetében 8 év. Autóhitel akár BAR-listás státusz esetén is elérhető. A hiteligényléshez szükséges dokumentumokról tájékozódjon itt.

Lízing:
A lízing olyan ügyletfajta, ahol két szereplő, a lízingbe adó és a lízingbe vevő meghatározott időre köt egymással szerződést. Ebben az esetben a lízingbe vevő nem válik a gépjármű tulajdonosává! A lízingbe adó vállalja, hogy a lízingbe vevő részére átengedi annak használati jogát. Cserébe a lízingbe vevő köteles lízingdíjat fizetni, a lízingszerződés lejártakor a lízingtárgy automatikusan, vagy maradványérték megfizetése ellenében a lízingbe vevő tulajdonába kerül.

A gépjárművásárlásnál máshogy kell gondolkodnunk, ha kimondottan jövedelemszerzési tevékenységhez használjuk az autót (ennek tipikus esete a munkáltatói költségtérítéssel használt kocsi), és megint csak máshogy, ha vállalkozóként akár egy kisebb „flottával” kapcsolatos pénzügyi tervezési feladatokat kell megoldanunk.

A biztosítás kérdéséről sem szabad megfeledkeznünk, hiszen a paletta újabbnál újabb biztosítási konstrukciókkal színesedik. A cascók mellett a KGFB szolgáltatáscsomagok is megtalálhatók, élezve a díjversenyt. Jól látható különbség van évről-évre a gépkocsi kötelező felelősségbiztosítások területén is.

Ne feledje, a biztosítótársaságok megversenyeztetésével Ön biztosan jól jár!

Ha ez a kérdés egy picit is elgondolkodtatta, vegye fel a kapcsolatot velünk,
kérjen egy objektív, független szakvéleményt és egy díjmentes konzultációt!

Jelentkezzen itt!